Ännu en vecka har gått..

Usch, vilket slöis jag är. Förlåt att jag inte har bloggat! Så här ska det inte fortsätta, jag ska skärpa mej. Ännu en gång! Jag önskar jag hade väldigt bra anledningar men det har jag inte heller.. Det har bara inte blivit av. Tror dock att en av anlednigarna till att ja inte skrivit är att livet här har blivit vardag. I början var allting så spännande och faschinerande, men nu är man liksom van. MEN, jag vet ju att ni inte är här och ser hur det är så därför ska jag fortsätta!
Den senaste veckan har gått fort, veckorna här går fort! Framförallt för att vi bara är i skolan från måndag till torsdag och sedan är långlediga. Det är så skönt!
Imorn har vi match igen. Vi spelade förövrigt bortamatch i Miami förra onsdagen, mot ett riktigt soplag. Vi åkte stor buss med både herrlaget och damlaget för herrlaget spelade också. Miami är drygt en timme från här. Vi vann med 9-1 så himla dåliga var dom.. Jag gjorde två mål, tro det eller ej men nickmål! woho! har nog aldrig hänt förut tror jag.
Iallafall, efter matchen var lagen bjudna på middag till två bröder i herrlaget som heter Alex och Marco. Dom kommer från Miami men bor på campus nu. Så efter matchen begav vi oss, runt 40 utsvultna spelare och tränare, till familjen Grecos hus. Eller ja, hus och hus. Slott passar nog bättre. Heeeelt otroligt var det! Jag kan inte beskriva hur det såg ut men föreställ dej ett hus med övervakningskameror, prydnadsstatyer i trädgården, hiss för att komma till övervåningen och alla möbler går att spegla sej i.. För allt var i glas eller porslin och inte det minsta fingeravtryck. Ohh my god... När vi kom bjöds vi av mamma Greco på lasagne, sallad och bröd, och massa snacks. Cupcakes, godis, popcorn...
Alla var väl mer eller mindre överlyckliga, men vi som bor på campus trodde ju vi hamnat i himmelriket! Från att ha ätit tonfiskwraps i en skabbig skolmatsal som lunch och middag i en å en halv månad till att äta middag i kungahuset, typ.
Idag har förövrigt höjdpunkten varit att äta Daim. Mmm.. Hade nästan glömt bort hur underbart gott Daim är! Sofia var på IKEA och shoppade svenskgodis häromdagen. Faktum är att USA klår Sverige i ganska mycket, men i matväg, speciellt godisväg, inte en chans. Sverige är i världs-godistoppen helt klart. Sen jag kom hit yill West Palm Beach har jag ätit godis några gånger, men det är ändå inte samma njutning som hemma.
Nu måste jag fortsätta med mitt lilla engelskapluggande. Vi har Midterm week den här veckan, vilket innebär att halva terminen har gått. På Northwood University är året uppdelat i tre terminer och inte två, därför går terminerna ganska snabbt. Iallafall, Midterm week lika med stora prov så jag har en del jobbiga prov att plugga på under veckan.. Först imorn väntar Engelskaprov bestående av verb, subject, adjectiv, särskrivningar och jag vet inte allt. Wohoo! Usch.

Puss och kram

4 kommentarer:

Forelli sa...

Gött du har det va!!

Nu ligger bilderna från lägenhetn uppe. http://saganomenfantasi.blogspot.com

Anonym sa...

Fortsätt skriva Lisa, det är kul att läsa :D Hoppas du har det bra!

Anonym sa...

jaa lisaaa forts skriva e är väldigt mysigt att läsa =)

marianne sa...

Va skönt det låter med skola enbart fyra dagar i veckan. Det önskar jag också jag haft, men jag har ju inga matcher o träningar vid sidan om.
Kram mamma