Plugglördag

Hej hej!
Sitter och försöker skriva en uppsats på engelska och jag behöver ett break... Så jag skriver lite bloggdagbok istället.
Nu är klockan halv tre på lördag eftermiddag, vi har haft träning i morse och sen ätit lunch. Nåt mer har jag inte gjort än. Imorn har vi hemmamatch igen.
Vi hade ju förresten match i onsdags, derby mot West Palm Atlantic. Som tur var så vann vi, vi var mycket, mycket bättre men spelade jättedåligt så det stog bara 1-1 i halvlek. Men det löste sej som tur var och vi vann med 3-1! Dock blev det inga mål den här gången :)
En sak som är väldigt skönt med att gå i skolan här är att vi bara har lektioner måndag till torsdag, och är alltid lediga på fredagar! Såå himla skönt har jag kommit på. Idag är det lördag och då har jag redan hunnit vara ledig en hel dag igår och har ändå hela söndagen ledig imorn. Dock har vi massa läxor hela tiden som gör att det känns som man aldrig är ledig dessvärre.. Som den här engelskauppsatsen. Tror jag har nämnt att min engelskalärare inte är av den vänliga, lugna sorten. Hon är motsatsen. Ms Summers är ny på skolan och hon har verkligen gått in för det här med att visa vart skåpet ska stå från första dan. Hon pratar i 180 utan att knappt andas mellan meningarna, går igenom alla nya moment lika fort, och fattar man inte så är det synd för en själv... Så nu i måndags fick vi en engelskauppsats som vi ska göra, 5-7 sidor ska den vara. På en vecka! Jag skriver om hur vi firar påsk i Sverige, och försöker beskriva hur vi klär ut oss till påskkärringar och letar ägg i trädgården utan att amerikanarna ska tro att vi är helt knäppa i huvudet i Sverige. Det låter ju lite... skumt faktist. När man tänker efter.
De senaste dagarna har gått väldigt fort iallafall. Hade mattetest häromdagen, det gick nog ganska bra hoppas jag. Jo och just det, vi var ute med laget i torsdags. Det var skoj!
Nu ska jag gå till Lina, Emelie o Tess å plugga men ska försöka skriva mer sen.. Har lite dålig fantasi just nu. Men lite bilder kan jag bjuda på!

2 kommentarer:

marianne sa...

Låter tufft med mycket att plugga!
Kan du inte få lite hjälp av din rumskompis, är inte hon amerikanska?
Ha en bra helg. Lycka till på matchen. Kram mamma

Anonym sa...

låter som min engelskalärare :P hon kanske pendlar