Hej hej hemskt mycket hej

Borde egentligen göra lite homeworks men lite blogg-skrivningar hinns alltid med. Kom hem igår kväll sent efter att först ha spelat en match, ätit lunch å sedan suttit i vanen hela dagen. Vi vann matchen med 3-0! Dom var riktigt dåliga, det borde blivit mycket högre siffror än så. Jag gjorde dock ett mål och en assist:)
Dagen har varit en heeelt vanlig skoldag. Psykologi imorse, sedan Sport management och nu i kväll hade jag engelska med våran fruktansvärt jobbiga engelskalärare. Hon är så otroligt ambitiös och har så mycket energi så man blir såå trött av att lyssna på henne i två timmar. Och hon älskar små, irriterande läxor. Som är enkla men tar tid. Sånna som jag inte gillar.
Dagens höjdpunkt var dock ett paket som jag fick av Kalle och Madde i födelsedagspresent! Så himla kul! Sunes Sommarfilm, Snöörhängen och ett jättefint halsband fick jag:) Den andra höjdpunkten idag var att träningen blev inställd av någon anledning som jag inte känner till, så vi hade hela eftermiddagen fri! Undebart! Jag och Julia tillbringade våra lediga timmar vid poolen, mycket härligt hade vi.
Förresten, imorn ska jag få specialundervisning i engelska! Didi känner en tant som är gammal lärare och hjälpte Didi jättemycket med engelskan i början, och hon ska hjälpa mej! Jag vill verkligen bli bättre på engelskan så man kan uttrycka sej... Trots att det flyter på ganska bra är det jobbigt att inte kunna uttrycka sej obehindrat och inte finna orden. Så vi får väl se hur det går, vågar man hoppas på underverk? :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lisa!
Hittade denna blogg av en händelse nyligen. Tyckte jag kände igen dig och visst... Lisa från Rössö:)
Det grymma F88 laget...trodde väl att du skulle avancera, du var ju väldigt bra redan under Rössö tiden. Har ju sett ett antal matcher när jag kört Angelica.
Och öser in mål här också, fortsätter du så här så är det väl bara en tidsfråga innan vi ser dig på TV...typ i landslaget;)
En annan sak, du skriver även väldigt bra, med en inlevelse som gör att det är lätt att till sig.
Har läst hela bloggen faktiskt och du har talang på det också.
Keep up the good work, som de väl säger over there;)
/Sonny

marianne sa...

Hej, hej!
Kul att det fortsätter att gå bra. Mål igen, du är bara bäst. Hoppas du kan njuta av att det funkar så bra.Men hemskt långa resor ni har. Bra att du ska få specialundervisning!! Kostar det dig något?
Kul att Sonny hittat din blogg.
Kram mamma