Georgia and South Carolina!

Hej allesammans..
Nu är vi i Georgia! Igår morse kl 6.45 lämnade vi Northwood i tre fullastade vans och begav oss norrut mot Georgia och South Carolina. I min van var det jag, Didi, Katja, Emelie, Coach Ty och JT, killarnas assisterande coach körde. Ungefär 7 timmar senare anlände vi till Georgia där vi checkade in på vårt hotell och åt lunch. Vår första match var klockan 5 i går eftermiddag så uppladdningen var väl inte utlimat... Sitta i en trång buss och försöka sova i 6-7 timmar, sedan skynda sej att äta lunch på ett skabbigt ställe och direkt efter detta bege sej till planen som ligger 20 min från var vi bor, utanför Georgias gräns nämligen i South Carolina!
Dessutom hade halva laget fått ont i magen av lunchen och satt på toa halva uppvärmningen, samtidigt som resten försökta väcka upp sina sovande kroppar. Allt detta i stekande hetta och på en plan som kryllade av myggor och små, äckliga bitande bugs.
Dagens match var mot The Vikings från Berry University. Dom är 15-rankade i år så vi var ju favoriter eftersom vi är 6-rankade. Rankingen förövrigt, det är krångligt. Jag fattar typ inte. Men 6:a är tydligen bra, det betyder att vi är 6:e bästa laget av alla NAIA skollag.
Iallafall. Matchen. Vi vann! Med 2-0. Och gissa vad, jag gjorde målen! Måste vara mina två senaste års icke producerade mål som kommer i en klump nu. Haha, iallafall det var väldigt kul. Vi var mycket bättre och spelade bra. Vi rullade runt så dom fick aldrig tag i bollen, och som man så fint brukar säga kontrollerade matchen från början till slut...

Idag har vi bara sovit ut och sedan haft en lätt träning, och resten av dagen ska vi bara ta det lugnt. Några ska plugga (inklusive jag) och några ska åka till köpcentrum och shoppa! Det sistnämnda var väldigt lockande men jag var tvungen att stoppa mej själv för att hinna med skolan också... Jajemen jag tar allt ansvar för mina studier. :)
Och imorn har vi ännu en match! Klockan 11. Det kommer vara så varmt, jag vill inte tänka på det.
Just nu sitter jag och Julia på hotellrummet och ska snart ta tag i vårt plugg! Vi har varit på Publix och köpt lite lunch som vi ska äta också; sushi för mej och sandwich för Julia. Undra om det är skadligt att äta för mycket sushi? I sånna fall är jag i riskzonen, sushi till middag i går och lunch idag. Det är ju så gott!

Skriver mer imorn eller i kväll!

Är inte den här bilden härlig? Jag har inte med kabeln till kameran hit så det får bli en gammal goding. Hittade den i mitt lilla, lilla arkiv av bilder och fick en åh-vad-jag-saknar känsla i magen. Bilden är taget hemma i Utby på altanen med Fia, tror det är från förra sommaren... Jag saknar dej vännen!

4 kommentarer:

marianne sa...

GRATTIS Lisa!!
Vad kul för dig att ni vann och att du gjorde målen igen.
Långa avstånd det är till matcherna.7 timmar det är ju lika långt som när vi åker till fjällen.
Lycka till imorgon
Puss och kram

Anonym sa...

Vad roligt att du gjorde båda målen! ;D
tror det är lugnt med all sushi förresten.. haha fast man ska undvika det om man är gravid har jag hört..
Lycka till på match och med plugget!..
// bror Olle

Unknown sa...

Hej Lisa och ett jätte grattis till en fantastisk start på säsongen "over there".
Kul att läsa Din blogg och Du ser inte ut att ha tråkigt, långt ifrån.
Kör hårt och ha kul.

//Jörgen

Anonym sa...

Ååååhhh,,underbara minnen från den lilla resan!! helt fantastiskt mysigt. Måste verkligen boka in en nästa sommar! Kanske ska börja kolla i våra almenackor redan nu? haha..pust