2008.08.10

Idag har varit en trött dag... Ojoj, vad trött jag har varit. Igår kväll var vi ute med laget och firade min och Julias födelsedag. Vi åt sushi på ett ställe som heter Ginza som jag tror jag berättat om innan. Det var jättekul, och mysigt! Vi fick varsitt jättefint kort där alla skrivit sina namn och ett presentkort på manikyr eller pedikyr och så kom dom in med glass och ljus i slutet till oss. Dom är så gulliga allihop, blev verkligen jätteglad!
Efter det gick vi till ett ställe som heter John Bowl och spelade beerpong. Man tävlar mot varandra två och två och ska kasta pingisbollar i muggar, och dricka öl... Jag hade klass klockan 8 så jag gick hem ganska tidigt, men ändå för sent misstänker jag för idag har jag som sagt inte haft alla bestick rätt i lådan.

Och vet ni vad som hände igår. Inte jättehändelsen direkt men ovanligt för att vara mej. Himla typiskt också. Vaknar av att det är väldigt ljust ute, lite väl ljust... Tittar på klockan. 11 är den. Och filosofiklassen börjar klockan.. 10! Neeej! Hoppar ur sängen och anländer till klassen 1 timma och 15 min sen.
På gymnasiet hade det inte spelat någon roll, jag hade nog sovit vidare misstänker jag men här.. För övrigt tror jag inte jag försov mej på riktigt en ändå gång under gymnasiet, så det här var typiskt. Andra lektionen med den här läraren och man får inte under några omständigheter missa en lektion. Så mitt försök till att göra ett bra första intryck på Mr. Marshall misslyckades ganska starkt där!
På fredag ska vi förresten åka till South Carolina och vara borta över helgen. Vi har en match på fredag och en på söndag så vi ska bo på hotell och ha det bra!
Och just det, våran match vi vann mot SCAD senast innebar att vi flyttades upp ett snäpp på rankingen. Så nu rankas vi som 6:a i nationen! Inte illa pinkat. Ganska stort faktist.

Här kommer lite bilder från gårdagen bland annat!




Hela laget!

Tess, Katya, Mia, Didi, jag, Emelie x2


Celebrating med glass och körsbär!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så grym Lisa ;D hoppas läraren förlåter dig nu bara.. :P

marianne sa...

Jag håller med Olle!!

Bengt sa...

2:a i nationen låter stort. Hela USA????? Och lycka till i matcherna till helgen