Går det att vinna en fotbollsmatch med 24-0?


Jajamen, det går! Iallafall om man spelar i Seahawks.. Yeah! Vi mötte Ave Maria på hemmaplan i måndags och vann med 24-0. Seriöst, jag fattar verkligen inte hur ett lag kan vara så dåligt.. Tror man ärligt talat att man nånsin kan vinna en match om man inte ens kan slå en pass? Jag överdriver inte, fick någon av deras spelare bollen behövde man inte gå på, det var bara vänta tills spelaren snubblade över bollen och sedan ta den.
Iallafall det stod 14-0 i halvlek tror jag, så andra halvlek spelade vi på ombytta positioner. Alla som inte hade gjort mål spelade i anfallet och vi andra chillade i försvaret. Jag fick förtroendet som vänsterback. Troligen första och sista gången en tränare vågar sätta mej på den positionen men det var en kul upplevelse iallafall! Alla spelare i laget förutom vår ena målvakt och en skadad spelare gjorde mål också.
Förresten, om ni vill läsa om matchen eller nån annan match kika in här.. http://seahawks.gonorthwood.com/wsoccer/?newsID=2665
Idag har vi också spelat match, mot Webber. Vann med 8-0. Jaaa, lagen är ganska dåliga här. Men, vi är faktist väldigt bra! Så ser jag på saken. Jag gjorde två det var kul. Finns inte så mycket att tillägga. Vi var bra, det var inte dom.

Det är dåligt väder här.. Så tråkigt! Okej, tro inte att det är Svensk-dåligt väder för det är det aldrig. Det är faktist inte ens så dåligt att det är som när det är bra Svensk-väder. Men med West Palm Beach mått mätt är det dåligt. Det är inte soligt hela tiden, det är moln på himlen och lite mulet. Det är fortfarande väldigt varmt men jag vill ha soool..

Snart är iallafall Midterm veckan över. TACK FÖR DET.. Känns som jag inte gör annat än pluggar och spelar match. Idag fick vi resultatet från engelskatestet med Häxan som jag var lite orolig över.. Men de gick bra, C plus fick jag! Inte IG, väldigt skönt.
Har bara ett hemprov som jag skicka in kvar, och matteprov imorn.. Och redovisning.. Men, sen är det över! Och då är det helg igen! Sköööönt..

Puss puss puss

7 kommentarer:

Forelli sa...

17 mål på 8 matcher är hyfsat Lisa ;)

Anonym sa...

fan vad grymt! hanna hälsar ;) du är bäst

Kari sa...

You have to start write in English, it is so much easier to read :D Although I understood what you were writing about :)

Anonym sa...

haha såg inte katten förän nu ;D

Anonym sa...

Haha! 24-0?!?! Bra jobbat! verkar som "soccer" inte är lika hett här som i Europa!
Hoppas du har det fint annars, här regnar det, typ samma väder som i svea, men jag gillar att vara här :D
Püss püss

Unknown sa...

Hej Lisa,
det verka "flyta på" i Florida ;)
Målskörden är det inget fel på men "bara" 17 mål Lisa ?????

Ser fram emot mer trevligt läsande.

Sköt om Dig

//Jörgen J

marianne sa...

Jag som trodde det var skönt med mulet väder, istället för brännande sol. Här år höstkänsla.Du vet när det börjar bli mörkt och kallare.