I´m back in business

Hej på er!
Jag är inte död eller har gett upp mitt bloggande, det har bara blivit så att den senaste veckan har varit fullspäckad och jag har inte haft tid att uppdatera! Förlåt för det, jag ska skärpa mej jag lovar.
Så vad har hänt.. Ingenting, men massor. Dagarna rullar på och det känns som det inte finns något att berätta för er, man börjar väl vänja sej vid livet här antar jag. Men anledningen till att jag inte haft tid är att skolan har dragit igång. I lördags började vi med första Indroduktionsdagen och har sedan haft fullt schema fram till tisdagen. Alla vi freshmans har fått gå på möten, träffa mentorer, lärare, blivit officiella Seahawks och medlemmar av Northwood, gått på cermonier, fått inblick i klubblivet, träffat klasskompisar och skriva massa pappers grejer. Det har varit ganska skoj faktist.
Och så i onsdags var första skoldagen. Kändes lite som att vara 6 år igen och börja skolan för första gången igen, man packar sin lilla skolväska, tittar lite nyfiket i smyg på sina nya klasskamrater och har lite fjärilar i magen. Jag ska läsa 5 ämnen; engelska, matte, filosofi, psykologi och Intro to Sport Management. Dom verkar ganska kul ändå men satan vad det är svårt att hänga med ibland i språket. Det gäller att verkligen vara på G och hålla öronen öppna för lärarna babblar på och nånstanns mitt i droppar dom homework och då gäller det att vara vaken så man inte missar en läxa. Kul första intryck liksom, jahaa hade vi läxa tills idag... Nä, jag måste försöka fatta det här. Vi har redan fått fyra läxor (vad jag vet...) så i helgen blir de plugg för första gången på ett och ett halv år. Motiverad? Inte jätte faktist. Iochförsej har det dock aldrig varit motiverande att göra läxor.

En jättetråkig sak har hänt också. Min roomie Agnes som ni sett på bilder här har lämnat oss. Hon har åkt tillbaka till Stockholm och Sverige. Jag och Julia (hela laget iofs) är ledsna för det här. Hon har haft jättehemlängtan ändå sen hon kom och har verkligen försökt det att bli bättre men tyvärr har det inte funkat. Så i onsdags åkte hon. Sånt är det ju, vissa har mer hemlängtan än andra och visst kan man tycka att hon skulle ge det mer tid, men man känner ju sej själv bäst... Alla säger att hon skulle älskat livet här efter ett tag, bara hon ger det lite tid. Men kanske är det inte så, är men nöjd med det liv man lever och inte känner för att upptäcka nya platser så fine! Alla är vi ju olika.

Idag hade vi första riktiga matchen i Sun Conferens. Mot SCAD. Ojojoj, vad mycket prat det har varit om den här matchen... Tydligen är SCAD och Seahawks värsta konkurrenter och har alltid varit. Det är som ett derby trots att SCAD inte kommer härifrån, men med samma prestige som står på spel.
Så fokus den på den senaste veckans träningar har varit laddning inför den här matchen, Coach har påmint oss minst en gång varje träning att ladda ordentligt och jag tror jag har hört ni-freshmans-förstår-inte-hur-viktig-den-här-matchen-är runt hundra gånger nu. Helt enkelt, en match som vi måste vinna!
Så igår laddade vi upp hos Katja och Emelie med köttfärssås och spagetti och idag klockan ett tog vi emot gulsvarta SCAD i ösregn (!) på hemmaplan. Matchen börjar försiktigt med mest initiativ från SCAD:s sida och ett par farliga målchanser, men efterhand jobbar de blåe sej in i matchen och börjar dominera mer och mer. Innan halvtidsvilan hinner vi skaffa ett par bra lägen varav jag lyckas med att missa två frilägen.. Inte bra och 0-0 i halvlek.
Andra halvlek börjar som den första slutade men vi blir mer och mer aggressiva. Och till slut, en retur från målvakten och jag nickar i mål! Seahawks-SCAD 1-0!
Det var som att dra ur en propp. Några minuter senare, ett liknande läge och jag petar in 2-0!
3-0 är en pass jag slår i djupled till Katja och hon scorar, och 4-0 ett inlägg från Katja som jag får in i mål!
4-0! Vi vann, så underbart skönt! Och så himla kul! Har nästan glömt hur kul det är att göra mål och vinna matcher, men nu minns jag. Det är skitkul!
Och Coach var så nöjd efter matchen. Han berömde oss jättemycket för andra halvlek och vi fick ledigt imorn (YESSSS) så ikväll ska vi ut och ha skoj.

Just det, lagfest i lördags. Först var vi hos Jojo och Sara i laget men sen gick AC:n sönder i deras lägenhet vilket innebar att det blev fruktansvärt svettigt, så vi gick över till Stor-Fia och Lill-Fia istället. Vid halv ett-tiden åkte vi ner till downtown och gick till en dansklubb där vi träffade herrlaget. Betyg: En väldigt, väldigt rolig och lyckad utgång!

Förresten sitter jag nu och skriver från min alldeles egna rosa Dell! I love it! Den kom igår, så nu har har jag äntligen en egen dator och slipper snylta från Julia hela tiden. Och nu ska uppdateringen bli bättre också, nu har jag inga bortförklaringar att skylla på.
Vi ska snart gå iväg och äta sushi på nåt ställe. Jag är dödshungrig verkligen. Och dödstrött på maten i cafeterian. Pizza, pizza, pizza, wraps, toast, oftast någon sorts "vanlig" mat, tex potatismos med marsmallowsöverdrag. Sugen, någon?

Ska ladda upp lite bilder senare, eller imorn.. Och skriva imorn igen. Promise. Nu ska jag sova!
Puss puss

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lisa!
tänkte bara säga att jag följer dig lite där borta, jag är så förbaskat avundsjuk. det verkar grymt kul! fast dina träningsbeskrivningar ger mig rysningar. :) kram anna

marianne sa...

Hej!
Guud vad roligt att ni vann och att du gjorde hat trick Lisa, fantastiskt kul.Skönt att höra att allt är bra med dig jag var riktigt orolig när vi inte hörde något från dig.
Snart är det din 20 årsdag hoppas du hinner fira den trots allt arbete med plugg och matcher. Vi hörs snart igen Kram mamma

Anonym sa...

Fan vad glad jag blev för att du gjorde hat trick! ;) Du är bäst syrran.. Kul att du skrev så mycket med, jättekul att läsa verkligen..
potatismos med marsmallowsöverdrag.. hahahahha xD

Anonym sa...

leeesa!
inte visste jag att du vart så duktig på att göra mål!! way to go!!! hejar å er fast jag är i sverige fortfarande och varken ser eller hör matcherna!

kram elin!

Anonym sa...

grattis till målen och att du snart fyller tjugo kompis :D saknar dig grymt mycket