I wish I could have everything


När jag pratade med pappa och mamma i telefon häromdagen fick jag en sån LÄNGTAN efter Sverige. Eller nej, inte riktigt Sverige utan Sverige på sommaren.
Nu tänker ni väl att, men du har ju redan allt det där - värme, sol, strand! Japp, det är sant. Det är verkligen paradiset att bo i West Palm Beach, här är det underbart dygnet runt, varje dag, nästan hela året. Så fort vi är lediga ligger vi på stranden, vid poolen eller går ut i klänning utan att frysa.

Ändå längtar jag efter svensk sommar. Jag längtar efter att vakna tidigt på morgonen och bli överlycklig för att solen lyser, packa picknick korgen och åka till havet. Jag längtar efter känslan att ligga på stekheta klippor, höra fiskmåsar skräna i skyn, vattnet klucka mot land och lyssna på Sommar i P1. Jag längtar efter att trängas på en uteservering och genom mina solglasögon titta på alla människor omkring mig, som gör precis samma sak som jag, det vill säga ingenting. Jag längtar efter att efter en dag på stranden åka tillbaka hem och grilla, veta att alla grannar gör likadant, och sen sitta utomhus till sent på natten och veta att det aldrig kommer bli riktigt mörkt.
.
Ni kanske tycker jag är helknäpp nu men svensk sommar är oslagbar. Så är det faktist. Även om stora delar av den ofta regnar bort har varje sommar ändå sina alldeles fantastiska dagar i mellanåt. Det är till dom jag längtar.
Jag längtar till 24 maj.

.

2 kommentarer:

marianne sa...

Ja visst är sommaren fin. Undrar om vi uppskattar den så mycket eftersom vädret är så osäkert, att vi aldrig kan ta sommaren för given?

Anonym sa...

hej lissa! antar at det är du som har skrivit ett anonymt inlägg på min inte allt för besökta blogg:)
Jag kommer hem 1 juni. Då är jag VÄLDIGT glad att du med är hemma!!
jag skall försörja mig genom att bo i U/B kickers område och hjälpa utvecklingshemmade med deras behov. det blir bra! pusspusspuss