Gud (Reinfeldt) hörde mina böner

Didi, Bella och jag


Igår kväll hade vi myspys i West Palm Beach. Jag, Didi, Katya och Ville åt kycklingsallad, snacks å hederliga, hembakade negerbollar å kollade på film hela kvällen. Myyyysigt var de. Längtade efter idag hela dagen igår, för visste att jag skulle vara ledig och planerade en super-stekar-dag på stranden idag, MEN såklart så är det jättemolning å blåsigt idag så det blir en study-day inomhus istället. Men det funkar det med... Har midterms nästa vecka och har två take-home tests i Pshycology och Marketing, samt ett prov för American Government att plugga för, så det kanske var lika bra med en dag med mindre sol.
Har precis pratar med Sverige i form av mamma och Olle. Har fått napp på jobb! Enligt Olle hade OnOff, där jag sökt sommarjobb, ringt och sökt mig och dom vill nu att jag ska komma på intervju, vilket ställer till lite problem med tanke på att jag befinner mig på andra sidan jorden. Jag mailade tillbaka och föreslog telefonintervju. Håll tummarna att det går bra.
En annan supernyhet som mamma nämnde lite sådär i förbifarten var att jag fick sisodär 8000:- tillbaka på skatten! Lycka! Vet inte om ni förstår hur mycket de här pengarna betyder för en fattig student som jag som lever på nudlar och knappt klarar sig för dagen... Typ iallafall. Nää kanske inte riktigt så men 8000:-, massa pengar ju. Jag är oerhört tacksam, tack Reinfeldt. Nu måste jag plugga vidare.
Skriver senare!
Puss puss

1 kommentar:

marianne sa...

Håller tummarna för jobbet. Vad är det för söt liten hund?