Vad äter journalister som rapporterar från svältområden?

Hittade en några år gammal bild på Frida, mej, Sofia och Sandra. Haha, vi tyckte vi var snygga då iallafall...


Har precis sätt på The Boy In the Striped Pyjamas med Katya och Ville. Bra film fast lite störande bara att karaktärerna pratar engelska när filmen utspelar sig i Tyskland??!
Iallafall, dagen har inte varit speciellt aktiv. Gjorde en liten marketing läxa som tog nån timma, fika lite på Panera, tog en nap... Mest tid har jag nog spenderat ätandes, har varit superhungrig hela dan. Mysko det där... Speciellt i kväll då det frossades surgodisar, chokladtäckta mandlar och chips!
Sååå. Eftersom jag (som ni nog förstått) inte ligger i riskzonen för att drabbas av en stressfraktur direkt har jag haft mycket tid att fundera på olika saker som jag undrar över här i världen. Många svar har jag fått fram men en del frågor har ändå förblivit obesvarade.


  • Varför heter det rusningstrafik när bilarna kryper fram?

  • Kan man kalla en grupp med vackra negresser bruna bönor?

  • Varför finns det bara ett konkurrensverk?

  • Varför tillverkar de inte plan i samma material som svarta lådan, den håller ju alltid?

Det var väl det ungefär. Tacksam för hjälp. Godnatt!

4 kommentarer:

Olle sa...

Angående flygplanen: Det görs, men de svarta flygplanen syns inte.

Angående de bruna bönorna: En smaksak. Själv tycker jag en del bönor inte kan bli för bruna.

Angående konkurrensverket: Nu ja! De andra har blivit utkonkurrerade.

Agående rusningstrafiken: Felskrivet, skall vara rustningstrafik när alla gömmer sig i ett plåtskal.

Det du ;) haha puss på dig

marianne sa...

Ja Osyllelle har alltid svar på kluriga frågor. Smarta tankar du har.Gotta dig åt att du har lite tid över för ovanlighetens skull.

Lisa Öhberg sa...

Haha, okej jag ger mig - kära bror du har då svar på allt :P

FIA sa...

åhh, snyggt kort du har hittat.. =) Gamla fina minnen,,å snygga kajaver har vi allt dragit på oss,,haha..sicka tider. =)