Den oändliga vandringen (typ)


Idag skulle jag vara väldigt käck och till tennisplanerna för att titta när skollaget spelade match. Har aldrig sett en match innan och i och med att jag känner de flesta av tjejerna tänkte jag att det var dags att ta mitt ansvar och komma och heja på.
Så efter min enda klass idag gick jag först och åt lunch och sen gick jag till gymmet en stund, innan jag påbörjade min 15-minuters promenad till planerna. Som sagt, jag har aldrig varit där förut men det skulle tydligen bara vara att ta till höger utanför skolan och sen gå nån mile så är tennisplanerna på vänster sida av vägen.

Jag börjar gå, på bra humör, musik i öronen och vattenflaskan i högsta hugg. Tänker inte så mycket på tiden i början och jag menar, SJÄLVKLART kommer jag ju se planerna när jag passerar dom. Var det så här långt, börjar jag fundera efter ca 30 minuters promenad i hettan. Vandrar vidare, 45 minuter har gått. Va fasen? Didi sa 15 minuter, hur dålig tidsuppfattning kan man ha...? Möter en kvinna och frågar efter tennisplanerna. Hon pekar glatt att ja ska gå vidare så kommer planerna dyka upp om sisodär 15 minuter på höger sida. 15 minuter? Höger sida?
Jaja. Jag går vidare och börjar efter en stund skymta nåt på höger sida - tennisplaner! Äntligen! Vid det här laget är jag rejält trött av både promenaden och värmen, samt irriterad. Hur kan man säga 15 minuter när det i verkligheten tar en timma att gå?

Ju närmare planerna jag kommer desto mer misstänksam blir jag. Är inte spelarna lite små? Jajjemen, väl framme ser jag att tennisspelarna är i 15-årsåldern och ABSOLUT INTE dom spelarna jag letat efter. Jag får äntligen tag på Lina i telefon och förklarar var jag är och är liksom lite sur på henne över att DOM inte är där JAG är. Hon bara skrattar åt mej och förklarar snällt att jag gått sisodär 45 minuter för långt och förbi planerna. Jahapp. Jag vill bara lägga mej ner på trottoaren och dö men håller mej uppe med hjälp av gallret till planerna och tycker bara väldigt synd om mej själv. Lina är snäll och kommer och hämtar mej med bil och jag hinner se sista 15 minuterna på tennismatchen.

Så går det när man ska vara lite käck och gå.

Annars inte hänt så mycket. Joo, just det. Jag har skaffat mig en Flagcounter. Som ni kan se på sidan här, så jag kan hålla koll på vilka nationaliteter som läser min blogg. Jag menar, det är ju säkert väldigt många.
Nu ska jag se på film!

1 kommentar:

marianne sa...

Det är kul att läsa vad du skriver eftersom skriver på ett väldigt intressant sätt tycker jag.