En ny vecka

Lördagen!

Har insett att när jag väl har tid att blogga, då bloggar jag aldrig. Till exempel i helgen, jag var inte direkt uppbokad (med mer än att ligga i sängen å se på TV, och ligga vid poolen såklart). Jag är liksom så relaxad på helgerna att jag helt enkelt inte ORKAR koncentrera mej på att skriva ett inlägg - det är för mycket begärt helt enkelt! Så när skolveckan startar på måndagen och jag redan är på hugget, då skriver jag liksom inlägg av bara farten. Låter väl... förnuftigt!?

Iallafall, helgen var väldigt skoj, eller mestadels iallafall. I torsdags var det Michelles hejdå-party å i fredags hjälpte vi henne att packa å så. I lördags morse åkte hon hem till Dominikanska Republiken, för gott... Shit, trodde inte JAG skulle tycka det var så jobbigt men det var det. Jag har bara känt henne några få månader i jämförelse med vissa andra som känt henne ett par år nu, men tårarna kom ändå. Hon är alltid så glad, full av energi, stooort hjärta och en så smart tjej, och det kommer bli ett stort hål här utan henne. Vet att hennes 5 (!!) år på college i USA har varit upp och ner, men hennes sista år var nog hennes bästa och hon är en underbar person. Både på festen och kvällen efter kom tårarna för henne ett par gånger, och jag förstår att det måste vara så svårt att lämna det som varit ens liv för 5 viktiga år i ens liv...

Katya, Michelle och jag. We gonna miss you...

I lördags spelade vi miniturneringen, vilket inte gick som väntat. Det blir helt enkelt en 2 mile run nästa år med. Våran seriösa inställning visade sej redan inför första matchen då vi behagade dyka upp 5 minuter innan matchstart... Det var bara att knyta på sej dojjorna och lira. Vi vann två matcher, spelade lika en och förlorade en, så ingen final för oss.
Senare på kvällen var det Baldvins överrasknings-födelsedags fest. Han flickvän, Jonina, hade ordnat med tårtor och snacks och samlat alla i deras lägenhet för surprise, så allihop låg och tryckte i köket och bakom sofforna. När han kom innanför dörren hoppade vi fram och... SURPRISE!! Han blev jättechockad och hade inte anat nånting, så det var väldigt kul. Kvällen var skoj, och vi slutade på Feelgoods som vanligt...

Idag är det måndag och finns inte mycket att säga om de, två klasser och nu ska jag snart sooooova. Natti natt!

2 kommentarer:

marianne sa...

Alltid lika kul att läsa vad du skriver. Är det inte skönt att för en gångs skull ha fri tid som är oplanerad??
Kram mamma

Anonym sa...

Skönt att ha det lite chill :)
Verkar som om det kan behövas..