Äppelpaj och muffinslunch

Börjar bli aningen orolig för min väska. Nu är det fem dagar sen jag kom och fortfarande ingen väska. Jag har ett nummer och en väsk-kod men jag får bara höra att dom fortfarande "not have located your bag mum". Var kan den vara liksom? Hur klantig kan en flygplats vara? Står det West Palm Beach på väskan borde väl inte ens amerikan missuppfatta det. För jag checkade in den i New York så det är faktist en amerikan som har klantat till det.. Så nu har jag så smått börjat skissa på en innehållslista till väskan så jag kan få ersättning om den inte kommer tíllbaka (vilket jag hoppas den gör snarast). Man skulle tydligen göra det efter fem dagar. Hmm.. Vad hade jag nu i min 23 kilo tunga väska? Kläder, necessär, smink, skor, böcker, kort... Eller förresten, hade jag inte en MacAir i väskan? Och en Iphone? Och guldsmycken? Jo, förresten det hade jag nog. Och väldigt mycket märkeskläder, svindyra jeans och skor.
Hoppas verkligen den satans väskan dyker upp fast det vore kanske inte en ekonomisk katastrof om den inte gjorde det.


Chillar i vårat dorm med Agnes, Julia och Megan. Har tränat första passet och ätit lunch. KLAGA ALDRIG PÅ SKOLMATEN I SVERIGE KIDS!! Dagens lunch här på Northwood bestod av äppelpaj, muffins, friterade potatisklumpar, toast, kakor, bagels och wraps. Jag åt wraps med sallad och tonfisk. Jag var inte så sugen på chokladmjölk, läsk, icetea eller juice utan drack vatten. Vi är så otroligt häslosamma i Sverige! Eller, det är väl snarare amerikanarna som är otroligt ohälsosamma. Men det är som man ser på TV, otroligt mycket tjocka människor som äter McDonalds, glass, slabbiga subs och pizza. Det här stackars landet gör sakta kollektivt självmord. Dom äter sej till döds.


Jag hade tänkt lägga upp nån kulig bild men det sket sej när jag insåg att min sladd till kameran ligger i den förbannade väskan. Så ni får nöja er med en bild på våran Coach Ty. Erkänn, han ser hård ut! Det är han också, idag skällde han ut oss efter noter för att vi tydligen inte var tillräckligt koncentrerade. Men han är bra, jag gillar honom.


Nu vill nog Agnes ha tillbaka sin dator, min kära roommate som är så snäll och lånar ut sin HP till mej innan jag fått köpt en egen. Tack Agnes!!

Puss på er allihop och tack för kommentarerna. Det är jättekul allt ni skriver. Och ni med skype, lägg till mej lisaohberg. Time for running!

7 kommentarer:

Anonym sa...

fan vad lyx med paj :D hoppas väskan kommer ;)

marianne sa...

Kul att du skriver så mycket vi vill höra allt.

Forelli sa...

Haha;) Inflyttningen går bra. Vi har dock inte bokstavligt talat flyttat in än, men flyttat över saker och målat lite iaf. Er vackra fondvägg byter nog bara färg och förblir fond. Skype har jag haft länge serru så jag tror att jag borde finnas på din lista nu. Ska bara skaffa en mikrofon och ta med till lägenheten så du kan prata med Carro också.. Kanske lite roligare:) Ha det riktigt bra och fortsätt den goa uppdateringen av bloggen. Kram

Anonym sa...

heeej vännen!!
kul att följa din blogg och att du kommit in bra i det stora landet,, förutom väskan då. =)
Här var det kräftskiva i lörd, en hejdlös fest.
Lovar att vara aktiv på sidan, bara vi får vårt internet till nya lyan snart,,får låna Peters data så länge.
Hälsa Tess!
Puss och Kram

Anonym sa...

heeej skitunge! =) kul att du äntligen kommit fram, väskan kommer nog snart ska du se=) de tog 8 dagar innan jag fick min väska i australien! ska följa din blogg, och sen kommer jag och tina och hälsar på i mars=D lycka till vännen! puss

Anonym sa...

Hej lisafisa!
Den där coachen är kusligt lik Roger i holmalund. Eller? Här hemma är allt som vanligt.
Jobb, träning, jobb. Skönt att höra att du mår bra. Tänker på dig min solstråle!
Elin

Anonym sa...

va kul att kunna följa din blogg!!! låter ju lite tufft m försäsong men du klarar ju d lätt. ha d toppen! kramar charlotte