Det närmar sej..


Packa, planera, tänka, säga hejdå, maila, packa mer... Min sista dag här hemma, imorn 09.25 lyfter planet först till Oslo, byte, nästa stopp New York, byte igen, och slutligen 19.18 amerikansk tid, West Palm Beach Airport.

Den senaste veckan har bara sprungit förbi mej och nu sitter jag här, men känns inte som jag har fattat det. Kanske lika bra det!


I torsdags var det första stora avskedet. Laget. MITT byttorp. Åh, det var jobbigt.. Jag kommer sakna dom så mycket.. Nästan varenda dag har vi kutat omkring på den där planen. Jag kan inte påstå att jag varje träning har kommit dit med energi och ett leende på läpparna, men oftast har jag åkt därifrån med ett.. Jag har några av mina bästa vänner i det laget. Kommer sakna att dra på mej sköna gröna nummer 8, den trogna ploppen, vår vän Sven, långa bortamatcher i buss, träningar, ovärderliga Raffe och hans pärm, faktist till och med Irenes fasansfulla fys kommer jag nog sakna litegrann.


Nästa avsked var på Nelsongatan 9. Mitt andra hem det senaste 1,5 åren. Värst var så klart Kalle men det kändes ledsamt i hjärtat att krama Karin och Bengt med. Den snälla, goa familjen kommer jag sakna på alla sätt.


Och i lördags var det hejdå till min älskade vänner. Sofia, Elin, Sandra, Lina, Linnea, Liza, Carro och Madde. Först var vi och åt på Vino Pasta, mm jättegott verkligen! Sedan begav sej (nästan..) hela sällskapet vidare till Fia och Marias nya lägenhet en stund innan vi till slut gick till Trägårn'. Jag kände mej så varm i hela mej att vara med dom allihop hela kvällen, mina bästa vänner! På ett sätt är det absolut värst att lämna dom, fast ja vet ändå att ett år inte förändrar så mycket, vänskapen finns kvar.. Och det känns så skönt att veta.


Nej, nu måste jag upp och fortsätta pusslandet i väskorna. 23 kilo plus handbagage! Verkar ju helt omöjligt. Men det måste väl gå på nåt sätt...

Inga kommentarer: