Godkväll godkväll

Hej hoppla allihop! Sitter i sängen och har fyra jättepåsar med kläder runt mej, ska snart sova, bara skriva lite först :) Kom nyss hem från The Garden Mall, ett jättestort shoppingcentrum med massa massa underbara affärer. Jag, Agnes och Lina har sprungit omkring där några timmar nu i kväll och shoppat loss! Eller ja, jag har shoppat loss. Jag har shoppat en ny garderob eftersom min väska fortfarande inte behagat visa några livstecken och hemförsäkringen utlovar så mycket som 7000 svenska kronor för detta. Och de här var jag inte sen att utnyttja! Åh, vilka kläder säger jag bara. Forever21, Zara, surfaffärer, Victorias secret, och allt är mycket, mycket billigare än Sverige! Så idag har jag försett mej med massa linnen, klänningar, tunika, stickad blå tröja, tshirts, två par jeans, tre shorts, armband, väska, skor... Köpte massa linnen, klänningar och tröjor för typ 20 dollar, lite drygt 120 svenska kronor alltså. Me like!

Har visst missat att skriva sen stormen, lite klantigt kanske, men Lövet, jag lever! Stormen var inte så hemsk som vi förväntat oss, utan bara vanlig storm typ. Regnade och blåste som tusan gjorde det hela natten och när vi vaknade hade hela vägen och gräsmattan utanför förvandlats till en stor damm. På förmiddagen knackade två stormupplysar-tjejer på dörren och berättade att vi troligen inte behövde evakueras till källaren, men om det blev värre skulle vi hänga i badrummet eftersom det var säkrast där där det inte är några fönster. Men det behövde vi aldrig som tur var.

Jag och Agnes vågade oss till och med upp på promenad till Public, mataffären som ligger här bredvid. Det var dock lite läskigt och vi var inte så kaxiga när det i mellanåt kom stormbyar som verkligen tog tag i en och träden såg ut som dom skulle brytas vilken sekund om helst. Men vi klarade oss helskinnade till affären och tillbaka, dock som dränkta katter men med inhandlad frukt!

Idag har träningarna varit jättesega. Den senaste tidens tuffa träningar börjar sätta sina spår nu. Alla är helt döda och det känns som min kropp har varit ute i krig. Jag har bränt mej på kinderna och näsan, min ben är halvt blålila av massa fula blåmärken, jag har värmeblåsor under tårna och så till råga på allt fick jag en lårkaka på sista träningen. Men bara en liten. Apropå det, alla skador man får här behandlar man med is. Får du en lårkaka, lindar Bill en stor isbitsklump runt benet på dej, sträckning isklump, jätteträningsverk isklump. Så efter träningarna vankar vanligtvis halva laget runt med feta isklumpar runt benen, mage och rygg, ser ganska kul ut faktist.

Bill är våran medicinman och vattenbärare. Han är alltid med på träningarna och kör omkring i en liten vit eldriven golfbil och fyller på kallt vatten i flaskorna och ordnar med våta handdukar som vi kan svalka oss med. Blir alltid lika glad när jag ser den där lilla bilen med Bill, för Bill är alltid på bra humör. Det är han som plåstrar om oss när vi har ont och hjälper om man behöver hjälp.

Vi skulle egentligen spelat match imorn men den blev inställd för att motståndarnas plan var vattendränkt. Så vi har träningar som vanligt istället, men jag hoppas hoppas hoppas vi får ta det lite lugnt imorn. Som det är nu avslutar vi varje träning med sprints, det vill säga löpningar i form av intervaller. Vanligtvis över hela planen, eller Tys favorit, olika former av idioten. Det börjar bli så segt i benen på alla nu och jag hoppas dom fattar det så vi kan få återhämta oss lite.

Annars är allt bra här. Känns som man börjar komma in livet här lite även om det just nu bara är träna, äta, sova, träna. Det är underbart att det alltid är så varmt oavsett om solen lyser eller inte, och ska bli så jäkla kul att snart dra i gång med matcherna. På kvällarna kan vi göra vad vill, även om man vanligtvis är ganska trött. Igår gick vi på bio jag, Agnes, Julia, Megan, Wesley, Marco, Alex och några fler från mens team, iövermorrn ska vi äta middag med laget och ibland bara slappar vi i dormset.

Och igår beställde jag en dator ju! En dell. En rosa dell:)

Nu måste jag sova, 9.00 är träningen och jag vågar inte försova mej.

Natti natti!

1 kommentar:

marianne sa...

Vad fruktansvärt jobbigt det låter med all träning!Hoppas det lugnar ner sig.Skönt att det har funkat med kortet så du har kunnat handla sånt du behöver.Men det verkar nästan som någon tagit din väska annars borde den väl kommit fram vid det här laget. KRAMAR