Fay is coming!

Har ni hört om Fay? Stormen som slagit till mot Karibien är nu på väg hit till West Palm Beach trakterna och väntas öka i styrka till en orkan. Vi kände av det redan på morgonträningen. Man hörde åska och oväder på långt håll och himlen var alldeles svart. Så efter halva träningen bröt Coach och vi fick fortsätta träningen i inomhushallen. Sedan dess har det regnat och blåst hela dagen och man väntar sej att orkanen kommer hit imorn på förmiddagen.
Vadå, en orkan? Typ Gudrun, visst blåste det men så farligt var det ju inte liksom, tänkte jag. Tydligen är inte det här inte riktigt samma sak har jag nu förstått. Vi får inte vara kvar på campus ens utan måste ner i källarn om det blir kritiskt, matsalen stänger, affärer stänger, folk varnas för att vistas ute, man ombeds bunkra upp vatten, mat och ha pengar hemma. Till och med så illa är det att våra träningar imorn är inställda. Fattar ni, en vilodag. Tack Fay! Trodde inte ens ett världskrig skulle få Coach att ställa in träningen.
Så på så vis är Fay lite som en försenad julklapp, komma här och ge oss en ledig dag efter de här 8 fysträningarna på tre dagar, känns inte helt fel.

Har precis kommit hem från Ginza där jag, Julia, Agnes och Israel-Didi har varit och käkat mat. Åt sushi. Tredje gången jag äter sushi sen jag kom hit, mums den är verkligen lovely här! Och billig med, drygt 5 dollar för sushi i affären, typ 30 spänn.
Efter det åt vi glass. Glass har fått en helt ny innebörd för mej här. Jag har hamnat i glass-himmelriket. Åt Ben&Jerry kulglass för några dagar sen, satan vad gott det är...
Idag iallafall gick vi till ett annat glass-himmelrike, Coldstone. Där väljer man vilken glass man vill ha och vad man vill ha blandat med glassen. Jag tog en med batter icecream, kaksmulor, chocolate chips, fudge och caramel. Så mixar dom allt det goda och så vips har man sin specialgjorda glass! Godare än ni anar.
Nu ska vi gå över och kolla film i ett annat dorm hos våra vänner i mens team.
Om ja inte skriver imorn vet ni varför ( jag ugglar i ett källarrum ).
Puss på er allihop!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du hör av dig och skriver hela tiden syrran ;)
Hoppas stormen drar förbi utan några större problem. Pusseli puss puss från bror Olle

Anonym sa...

Storm låter inte kul,,här e det bara regn..
Men vad du tränar tösen, snart kommer du ju se ut som GI Jane. =)
Hoppas stormen drar över fort så du kan träna igen.. =)
puss puss

Anonym sa...

hello lisa fisa!!! låter som att du redan e varm i kläderna där borta i väster..gott!!! :) men shit me storm, fast de e lika bra du får oppleva så mycket som möjligt så fort som möjligt!! :) sen hoppas ja att det trots all fysträning känns bra me fotbollen å dina nya träningskompisar :) ha de nice!! å du, den där glassen du pratar om, man kanske kan överföra den till sverige på nått sätt?? :P

Anonym sa...

lisa lever du? jag blir orolig när du inte skrivit sen i förrgår och det dessutom är en storm i närheten av dig. Jag ville bara berätta att jag fixade körkortet idag :D kram lina

Liza sa...

hör att du fått mersmak va coldstone som är oemotståndligt...smaksensationen tror jag heter "cookie don't you want some" och va också min klara favorit..kul att höra att du trivs! pok