Bortförklarningar

Oj nu har det gått massa dagar sen jag skrev, igen... Dagarna liksom flyter ihop det är därför tror jag ( har blivit väldigt bra på bortförklaringar känner jag ). Har precis avslutat dagens dos av homework som idag bestod av article review till ESM, grupp project in filosofin samt matteplugg inför vårat kommande matteprov.
Förresten, en till anledning till att jag inte har skrivit. Jag har deppat och varit förbannad! Jepp! Vi förlorade den jäkla skitmatchen mot SCAD i lördags. Matchen som aldrig ens borde ha spelats. Förresten spelade vi inte fotboll, vi spelade vattenpolo. Det ösregnade så mycket att planen såg ut som en stor bassäng. Har aldrig sett en sämre plan. Man såg inte ens sidlinjerna, dom var täcka av vatten. Inte en pass gick fram utan varenda boll stannade till på grund av vattnet, vilket gjorde att inget av lagen kunde spela överhuvudtaget. Så vi kämpade omkring därute utan att kunna spela bollen alls. Dessutom blir vår vänsterback utvisad för att hon visat publiken sitt finaste finger i mitten av andra halvlek. Trots detta lyckades vi vända 0-1 till 2-1 och vi var en minut ifrån full tid till att ro hem (haha) Seahawks segern. Men vad händer, jo bollen stannar i en vattenpöl på ett tillbakapass och SCAD kvitterar, 2-2.
Åhhh vad jag kände för att ge upp då... En minut kvar, så trötta var vi! Men det blev övertid, 10 x2. Med två minuter kvar på sista förlängningsperioden gör dom mål... 3-2 och vår första förlust i Sun Conference.
En sak som är väldigt annorlunda i USA i jämförelse med Sverige är hur publiken beter sej under matcherna. En sak har jag insett; mamma och pappa, ni är inte pinsamma! Föräldrarna på läktaren här beter sej verkligen helt sjukt åt under matcherna. Det finns inga gränser för hur illa vissa beter sej, allt från ganska oskyldigt "learn how to play the game!" till hora, fuck you och andra personliga påhopp. Efter SCAD matchen kom det fram föräldrar och skällde på oss och sa att vi borde skämmas för att vi vunnit en match med 24-0. Det är förövrigt nåt vi har fått höra, att vi borde ha slutat göra mål och att det var onödigt att vi vann med 24-0. Vår Coach har fått massa mail från personer som tycker det vi gjorde mot det andra laget var så dålig stil, så pinsamt osv. Sååå typiskt USA! Kan inte se att det vi gjorde var bra, utan istället att det var pinsamt för det andra laget. Knäppt är det..
Inte så jättelångt kvar på första terminen här. Närmare bestämt 4 veckor med denna inräknad tror jag. Sen är det looooov! Så skönt ska det bli. Synd bara att vi kommer träna under hela lovet troligtvis så vi inte har tid att åka nånstanns. Sen börjar andra terminen efter två lediga veckor. Jag funderar starkt på om jag ska byta major till International business. Sport and Entertainment Management är spännande men det känns inte riktigt som rätt linje för en Svensk. Sport industrin i Sverige är inte alls lika stor och utbredd som här i USA.
Men nu ska jag sova. Imorn har jag sovmorgon till klockan 1. Det ni! Det hände inte ofta som brevbärare det!
Goodnatt och puss puss

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Vet precis vad du menar med föräldrarna!!! Markus spelar med sitt lag (16åriga småkillar) och djäklar vad föräldrarna håller på!! Att jag ej är döv efter 3 matcher är ett under! ;)
Lycka till vidare!
Pusspuss

Anonym sa...

Kul att du skriver igen syrran..
trist att ni förlorade matchen men det är bara att köra på vettu ;)
ZTV kommer förresten hem till mig idag och filmar oss, ska bli kul..
pusselipusspuss

marianne sa...

Sitter här med mitt nyopererade öga och läser din blogg.Har alldeles nyss kommit hem efter operationen. Olle sitter och fikar med filmfolket från Z -TV. De har nyss kommit in från ösregnet efter att ha filmat utomhus.
Visst vann ni sista matchen igen.
Kram, puss mamma

Anonym sa...

Hej LIsa! låter som om du har det bra. Nej, som brevbärare blir det inga sovmorgonar..men det funkar det med :) ta hand om dig!
P&K Madde

Anonym sa...

myspace.com/trippvakt49
Gjorde en film i helgen, gillar du den?