Moonfest, Fear Factor och strafflöpning...

Hej hopp!
Har precis tagit en lååång dusch efter att ha kommit tillbaka till rummet. Jag och Julia har nämligen deltagit i Fear Factor på Northwood. Haha, så kul! Tyckte vi innan iallafall.. Nu vette faaasen. Usch iallafall. Man fick gå och anmäla sej i par i förväg och idag klockan 8 var det dax. Dom hade ordnat upp massa stationer på Campus med olika utmaningar, och första utmaningen var att man skulle släppa marshmallows i sin kompis mun som låg på marken. Inte så farligt kanske..? Jo! För marshmallowsen var indränkta i senap och stark sås. Så vidrigt smakade det. Men vi gick vidare iaf. Nästa tävling var att man skulle snurra tio varv runt en pinne, sen springa över till andra sidan och ta tre shots. Shotsen hade en spygrön färg och innehöll mjölk, barbequesås, majonäs, limejuice, grädde, senap och lite till.. Även detta klarade vårat starka team och nu var det bara fyra par kvar till nästa tävling, äta en tårtbit så snabbt som möjligt... Trodde jag skulle spy bara av att höra vad som var i. Kycklinglever, spagetti, grädde, sås och pajdeg. Och på toppen ett körsbär... Vi försökte men tyvärr det gick inte, Julia spydde upp sin kaka och då var man ute ur tävlingen. Fyy faan jag mår illa bara av att tänka på att en del av den där vidriga kakan ligger i min mage just nu. Men ganska skoj ändå, vi är så tävlingsinriktade båda två så det var extra kul.
Annars har dagen varit som vanligt. Eller nej förresten, det har varit jättekallt! Jag fattar ingenting! Det var ju därför jag åkte till Florida, för att slippa den satans kylan, men icke.. När vi vaknade i morse var det lite drygt 50 grader ute, ungefär 10 celsius. Solen har lyst och det har varit fint väder, men såå kallt. Usch jag hoppas verkligen det blir varmt snart. Jag har inga varma kläder alls, äger inte ens en jacka tror jag..
I lördags var det Moon Fest! Ingen aning var det kommer från men det är typ som Halloween, om inte större. Alla klär ut sej och festaroch vandrar i stan. Så himla kul! Iallafall, efter lite funderingar kom vi fram till att vi skulle vara Superheros! Så jag, Lina, Emelie, Tess och Anji köpte capes, ögonbindel, hade shortsen ovanför tightsen och färgade håret rött som äkta superheros. Såå snygga var vi. Kul var det iaf, först var vi och förfestade ihop tjejerna vilket var en blandad skock av superheros, änglar/djävular, robot, katt, domare, Moulin Rouge, going green och lite annat smått och gott. Senare gick vi till en annan fest med killarna och senare åkte vi ner till stan. Väldigt kul var det iallafall även om det var lite svettigt i capen och håret färgade av sej överallt. Men ändå, superhero för en kväll är inte fel :)
I fredags kväll spelade vi match mot Nova. Det var ingen kul kväll.. Vi var inte alls bra och förlorade med 1-0. Det var iofs inte en jätteviktig match, för dom är inte med i våran konferans.. Men vi kunde klättrat på rankingen om vi vunnit. Iallafall vi hade 22 skott mot 6 men vann ändå inte. Coach var inte så sur efter matchen ändå, jag var rädd att han skulle vara rasande men det var han inte. Dock gjorde vi honom rasande strax efter. Alla var besvikna efter matchen och gick för att duscha, ingen tänkte på materialet som vi hade med oss, bollar, västar o koner... Vi lämnade det bara. När vi har duschat klart och kommer ut väntar Coach på oss, röd i ansiktet och arg som ett bi. Han säger att han har fått nog, att vi är oansvariga, diviga och har dålig attityd och att vi som straff ska ha fitness på nästa morgon klockan 9. Han har aldrig varit riktigt, riktigt arg förut men nu... Vi fick inte ens pengar för mat och vi fick nöja oss med maten som fanns i cafeterian på skolan. Vi åt på en kvart och sen satt vi knäpptysta hela vägen hem i bussen. Vi visste att han var arg på riktigt och vi ville inte ens tänka på hur mycket han skulle pina oss dagen efter...
Nästa morgon har Coach först ett snack med oss, säger som han sa dan före, att vi har dålig attityd osv. Och att vi behöver lära oss att så här beter man sej inte. Så nu ska vi straffas. Vi ska springa 8 UCLA, vilket är typ som idioten. Man springer i maxfart och vänder på olika ställen och det är sååå jobbigt. Iallafall, den här träningen var en av dom värsta nånsin... Fy fasen. Han lät oss springa så sjukt mycket, vi fick bara en minuts drickpaus typ tre gånger under hela tiden. Flera av oss spydde under tiden men ingen vågade lägga av ändå. Kändes som man var en fånge under djävulen. Djävulen Ty. Efter en dryg timma var vi klara, helt utmattade och med ben som spagetti. Fruktansvärt!! Vill aldrig göra det igen. Så kanske är det bra med straff ändå, jag ska aldrig glömma en boll igen iaf...
Resten av helgen gjorde vi inte mycket mer än att plugga typ. Imorn är det onsdag och vi ska åka och spela bortamatch hela dagen, mot St. Tomas. Killarna ska också spela så vi ska åka klockan 9 och kommer säkert hem sent. Så jag missar engelskan med Cruella de Vill. Yeeesss!
Nu ska jag sova, försöka iallafall.. Min mage mår sådär efter lever-kakan. Godnatt på er!!


Best team ever!!


Vi fick fräcka t-tshirts iaf

På väg till playan

Superheros!!

Superhero-Lisa och superhero-Lina

Hela gänget

Baldvin, jag, Marco, Lina, Geo och Santiago

5 kommentarer:

Ee. sa...

Jag vill också ha en tränare som kör otalt med mig! Du kommer ju tacka honom då du blir uttagen till OS-landslaget för Sverige, eler hur ;P

Anonym sa...

go träning :D var det en minicooper ni åkte i ?

Elin Engelbrektsson sa...

Vad roligt ni verkar ha! Funderar nästan på att leta upp mina gamla fotbollskor och komma så fort som möjligt. Du kan ju gömma mig på rummet eller nått?
Ses vi när du kommer till U-a till jul eller?!

marianne sa...

Har tränaren några varma känslor som han visar någongång?

Lisa Öhberg sa...

jajamen det var en minicooper! Julia har införskaffat en till min stora glädje:)
elin de är klart vi gör. Vi har ju massa erfarenheter att utbyta :P
och mamma, jo ibland mjuknar han faktist.. inte överdrivet ofta dock.