Det lider mot sverige...

Sitter här och känner att jag borde hitta på någonting. Torsdag kväll, vanligtvis lika med party och utgång. Men inte i kväll. Fotbollssäsongen är slut och det är liksom inte samma grej då.. Vi brukar ju gå ut hela laget ihop men nu är det liksom ingen som tar tag i det. Man blir väl lite slapp antar jag. Och i ärlighetens namn så är väl jag en av slappisarna. Jag försökte peppa upp mej själv men ändå hamnar jag här i soffan och orkar inte resa mej... Lyssnar på Lars Winnerbäck och tänker på Sverige och hemma. Om mindre än en vecka lyfter planet för mej, Lina och Jacob hem till kylan och Sverige. Sverige och vinter längtar jag inte ett dugg till. Inte ens två veckor i Sveriges väder känns det minsta lockande, jag skulle kunna bo och leva i Floridas värme året om! Men det ska bli mysigt att komma hem till julstämning... Har ingen julstämning alls här. Inga adventsljusstakar, ingen glögg, pepparkakor, lussekatter, gran, ljus, julkalender eller snö. Mamma påminde mej om lucia på lördag, det hade jag totalt missat vilket inte är så konstigt eftersom dom inte firar det här. Mest längtar jag nog efter lussekatter. Med saffran. Åhhh.. ska äta lussekatter tills jag dör.
Veckan har gått fort, som vanligt! Eftersom säsongen är slut är det träning på egen hand som gäller.. Löpning eller gymmet alltså. Vi har hyrt hallen två kvällar i veckan och spelat innefotboll vilket faktist är hejdlöst kul! När jag är hemma ska jag bege mej till Friskis och Svettis, nåt som jag faktist längtat efter konstigt nog.

Nej nu ska jag ta tag i det här, här kan jag inte sitta! Hejsvejs!

4 kommentarer:

marianne sa...

Snaart ses vi. Jag har precis ätit min första luccekatt ( med saffran )för iår. Men vi sparar flera till dig .
Kram mamma

Anonym sa...

Längtar till du kommer!

Anonym sa...

lisa, du e ju riktigt bra på å blogga...dolda talanger =)
snart ses vi!! tjohoo!!

Forelli sa...

Filmen från när ni hamrar på Liseberg måste hamna här :)

Kul att se dig!
Se till att komma ner till Borås också.

Kram